Saturday, July 12, 2008

نردبان


وقتی قرارشد نردبون زنگ زده مون رو،من رنگ بزنم رفتم سراغ رنگ هایی که داشتیم تو خونه، دیدم از هر رنگی تقریبا یکم یکم داریم و نمی شه یکدست رنگش زد؛سیا ه و سفید رواز بینشون انتخاب کردم و چون سفید کم تر بود تصمیم گرفتم پله ها رو سفید بزنم، بدنشم سیاه. مدام، رنگ سفید یخچالی رو هی از تو قوطی با شت می کشیدم بیرو ن و سرش می دادم رو پله های نردبون، رنگ خیلی دیر می گرفت ، اونایی که امتحان کردند، می دونن برای این که رنگ سفید یک دست بشه خیلی باید عرق ریخت، تازه جاهایی که پس زمینه ی تیره هم دارند علاوه برچند دوری که می زنی باید چند دور دیگه هم زد؛ بالاخره سرتون رو درد نیارم، همون چند تا پله کلی وقتمو گرفت. بعدش رسید نوبت بدنه؛ ش‍ت روتمیز کردم، فرو کردمش تو قوطی رنگ سیاه،بیرون آوردمومالیدمش به بدنه ی نردبونو، کشیدم پایین؛ خیلی تعجب کردم چون با یه مرتبه این قدر یکدست شده بود که حتی نیازی به چند بار رنگ زدن هم نبود...خواستم این رو بگم: شنیدین اینه که می گن دل مثل یه لوح یا صفحه ی سفید وبی لکه می مونه و هر گناه یا رفتار بد، مثل یه لکه ی چرک و سیاهه. و این لکه ها وقتی که زیاد شن و دیواره ی دل رو تیره کنند سخت می شه دوباره سفیدش کرد؛ این مطلب یه دفعه به ذهنم رسید وقتی دیدم با یه حرکت تونستم کلش رو سیاه کنم ولی برای سفید کردن اون چهار تا پله کلی جون دادم.

پ.ن:شد عینهو اندرز نامه!!!یا حکایت های اخلاقی ته درس های دینی راهنمایی!!!

پ.ن:ضمنا این مضمونه یه حدیث از امام باقر است، اگه اشتباه نکنم.

8 comments:

Anonymous said...

دفعه بعد خواستی بری خونه قدیمی کاری بکنی یا چیزی رنگ کنی منم با خودت ببر !!!

Soroush said...

منم ببر

Anonymous said...

ولی جدا از شوخی لذت بردم . مصداق بیرونی جالبی پیدا کردی .. منم باهات هم داستان میشم. خوبی از بدی سخت تره

Anonymous said...

حالا پورسانت ما رو که ندادی لااقل یه پست اینجا میذاشتی که با هم رفتیم اونجا....در ضمن آقای سروش خان میخوای بیای اونجا چیکار؟

Homeschooling with Soren said...

سلام.. بازی می کنی؟ به یه بازی دعوت شدی تو بلاگ من! اگه حوصله داری بیا

راه سبز گیلان said...

دوستان عزیز گیلانی!
علیرغم تلاشهای صورت گرفته برای انسجام در راهپیمایی روز ۱۶ آذر در رشت هنوز به مسیر و زمان مشخصی نرسیده‌ایم. دوستان ما در وبلاگ راه سبز امید مسیری را تعیین کرده‌ اند. اما کامنت ها باعث نگرانی در مورد پراکنده شدن مسیرها و عدم دستیابی به هدف مورد نظر است. لطفا نظر خودتان را از طریق ایمیل یا کامنت با وبلاگ راه سبز گیلان در میان بگذارید.
دوشنبه باید دانشگاه ها را سبز کنیم. راستی بهفکر اطلاع رسانی به دانشجویان گیلانی هستید؟
زنده باد آزادی

حجت said...

درود بر تو حسن عزیز
ممنون که به من دلگرمی میدی، همیشه لطف داشتی و داری.
راستی، چرا مهاجر رو نبردی با خودت؟؟ :)) دفعه بعد ببرش که نیاد اینجا با شکایت کامنت نذاره :)) شاد باشی و سبز

Anonymous said...

سلام فاميل جان
چه وبلاگ خوبي داري از آن خوب ها كه شيرينند و طعمشان را مزمزمه مي كني زير دندان !آخر با خاطات تو هم قاطي است و وقتي مي خواني اش ايوان كوچك عمه جان و خاطرات شبهاي ماه رمضان توي كله ات مي پيچيد... مي دانستم كه وبلاك داري اما تازه پيدايت كردم